תערוכות בסין

הליוס סחר בינלאומי בע”מ הכתובת שלכם לרכש מסין

תערוכות בסין – המדריך ליבואן מסין ולמבקר
 
 

 
סין היא מדינה מרובת תערוכות בנושאים מגוונים בהן מציגים מספר רב של ספקים בתחומים שונים ובהן ניתן למצוא מקורות אספקה לטווח רחב של מוצרים החל משרוכי נעליים ועד למיכון תעשייתי כבד.
 
על פי רב מיקום התערוכות נקבע על פי מקור המוצרים. מאחר ובסין ישנם ריכוזים של ספקים מאותו התחום באזורים שונים, התערוכות מתקיימות באזור הייצור, זאת על מנת שלאחר הפגישה בתערוכה, יוכל הלקוח הפוטנציאלי לבקר במפעל או בחדר התצוגה הסמוך באותו היום לייבוא מסין.
 
ישנן תערוכות קבועות המתקיימות מידי שנה בתאריכים קבועים וישנן תערוכות מתחלפות. התערוכה הקבועה המפורסמת והפופולארית ביותר, The China Import and Export Fair מתקיימת בעיר Guangzhou השוכנת במחוז Guangdong. תערוכה זו היא דו-שנתית (מתקיימת כל שנה בחודשים אפריל ואוקטובר), מציגה במשך 10 ימים ומורכבת משני חלקים. החלק הראשון מתמקד במוצרי טקסטיל, שטיחים וחיפויים, הנעלה ומוצרי רפואה. החלק השני מציג מתנות וצעצועים, מוצרי פרסום, ציוד גינון, ציוד משרדי, מוצרי ספורט ועוד.
תערוכה זו שרק לאחרונה חגגה את קיום התערוכה ה- 100 במספר, היא פלטפורמה מפתה מאד לספקים הסיניים מאחר והיא מושכת מאות אלפי מבקרים כל שנה הבאים להתרשם מן החידושים האחרונים, לאתר ספקים חדשים ולפגוש ספקים ותיקים.
 
יש לציין שבבחירת התערוכה יש להתחשב במטרת הביקור ובתוצאות המקוות.
אם ברצונך להתרשם מן החידושים האחרונים בתחומים שונים או לשאוב רעיונות למיזמים עסקיים חדשים , מומלץ לבקר בתערוכה המפורסמת ב- Guangzhou מאחר וזו תערוכה המקיפה טווח תחומים רחב ומגוון ובה מציגים מיטב הספקים המובילים בסין.
http://www.cantonfair.org.cn
 
אולם, כאשר הנך מעוניין/ת במוצר מסוים, העדיפות היא לבקר בתערוכה נושאית, משמע, תערוכה קטנה יותר המתמקדת בטווח מוצרים צר וממוקד. בתערוכות הנושאיות ניתן אף למצוא מספר רב יותר של ספקים ביניהם גם ספקים קטנים שאין ידם משגת להשתתף בתערוכה המקיפה ו”רעבים” לעסקים.
 
כיצד להתכונן?
 
שים/י לב, ישנן תערוכות הדורשות הרשמה מוקדמת, ועל כן יש לברר מהן הדרישות מבעוד מועד על מנת להימנע מן החוויה המפוקפקת של הגעה לשווא או ניסיונות להירשם ברגע האחרון.
 
ההכנה לביקור בתערוכה שוב תלויה במטרת הביקור.
בביקור בתערוכות מקיפות רב נושאיות במטרה להתרשם ממגוון המוצרים בתחומים שונים מומלץ להצטייד בעגלת נסיעה לאיסוף הקטלוגים מאחר שמשקלם הרב עלול להכביד מאד על ההתרוצצות בין הדוכנים השונים.
 
בביקור למטרת איתור ספקים מתחום מסוים בחיפוש אחר מוצר ספציפי, מומלץ להביא דוגמאות או תמונות ומידע רב ככל האפשר על המוצר המבוקש בכדי להציג בפני הספקים. חומר ויזואלי תמיד עדיף על הסברים ארוכים ומסורבלים. מוטב אף להגיע עם נתונים מחושבים על המחיר המבוקש ועל כמויות ההזמנה הדרושות. כל אלה יסייעו לספק לנקוב במקום במחיר המדויק ביותר האפשרי.
 
בביקור ספקים קיימים, רצוי לברר מבעוד מועד את מיקום דוכנם בתערוכה (הדוכנים על פי רב מסומנים במספר על פי מיקומם במתחם התערוכה) זאת על מנת לחסוך את זמן החיפוש אחר הדוכן.
 
*** לכל תערוכה באשר היא, עליך להצטייד בכרטיסי ביקור באנגלית לחלוקה לספקים! על כרטיס הביקור להכיל את שמך, תפקידך, שם החברה, מס טלפון ופקס, כתובת מייל ואתר אינטרנט אם קיים.
כרטיס הביקור שלך הוא את/ה ובאמצעותו יזכור אותך הספק עם תום התערוכה.
 
מוטב אף להצטייד במצלמה למקרים בהם המוצר הנבחר לא יופיע בקטלוג המוצרים של הספק, כך תוכל לשלוח את התמונה על מנת להזכיר ולוודא עם הספק באיזה מוצר מדובר.
 
טיפים נוספים: מומלץ להצטייד בנעליים נוחות מאחר ותיאלצו לשוטט שעות רבות ונעליים לא מתאימות עלולות להפוך את החוויה לסיוט לא קטן. בנוסף גם אם חם, כדאי להביא עליונית קלילה, זאת בהתחשב בעובדה שרב התערוכות מתקיימות במבנים מקורים וממוזגים עד להקפיא.
 
המפגש עם הספק
 
בנושא זה יש להדגיש שמאחר ומעמדה של סין כמעצמת יצוא עולה בהתמדה משנה לשנה והביקוש עולה על ההיצע, על המבקר מוטלת האחריות להרשים את הספק מולו לא פחות מאשר להתרשם ממנו.
לרב, הספק הסיני רווי הזמנות והצעות עסקיות מיבואנים מרחבי העולם וככזה יש לו היתרון לבחור את לקוחותיו בקפידה, על כן מומלץ למבקר לנהוג בספק מולו בכבוד הראוי למעמד.
 
כללי התנהגות  
 
עם כניסתך לדוכן לאחר ששוטטת בין המוצרים והתרשמת, כדאי להוריד את המוצרים הנבחרים מן התצוגה על מנת שתוכל לגשת איתם ולהציגם לספק לקבלת הצעת מחיר.
על פי רב יציע לך הספק להתיישב , קבל את הצעתו גם אם לא הספקת להתרשם ממגוון המוצרים המוצג עדיין, תוכל לעשות זאת גם בישיבה. מבקרים רבים נוטים להתעלם מההצעה ולהמשיך ולהתדיין בעמידה המצטיירת בעיני הספק הסיני כזלזול בכבודו.
 
לאחר שהתיישבת עליך להגיש את כרטיס הביקור, הנוהל הטקסי במקרה זה מורה על הצגת הכרטיס כאשר אתה אוחז אותו בשתי בידיים כשחזית הכרטיס כלפי מעלה ומגישו לספק תוך כדי קידה קלה. הטקס הנ”ל, על אף היותו מיושן עדיין מקובל בסין. מנגד יגיש לך הספק את כרטיס הביקור שלו, לעיתים קרובות מלווה בקטלוג המוצרים/ CD.
במקרה ולא הוגש לך הקטלוג יחד עם כרטיס הביקור, כדאי לדרוש אותו מן הספק, כך בשובך תוכל לשוב ולהיזכר במוצריו ואף לבחור מוצרים נוספים מתוך הקטלוג אליהם לא התייחסת בעת שהותך בדוכן.
 
במקרים בהם הספק אינו מצויד בקטלוג/CD, ניתן לצלם את המוצרים ולחזור עם התמונות ולאחר התערוכה לשלוח את התמונות של המוצרים הנבחרים לספק, מאידך ניתן לרשום את מספר המוצר או תיאורו מן הספק ולבקש שישלח את תמונות המוצר בצרוף הצעת המחיר עם תום התערוכה.
 
כעת הגענו לשלב המשא ומתן. הנוהג הרגיל הוא להציג את עצמך ואת החברה אותה את/ה מייצג/ת, את לקוחותיך, את הפרופיל העסקי, ולהדגיש כשניתן את ניסיונך בתחום וכיו”ב על מנת שהספק יוכל להתרשם. הספק יתנהל מולך בהמשך גם בהתאם לרושם ראשוני זה.
 
הספק יתמחר בפניך כל מוצר ומוצר על פי בקשתך. בשלב זה ניתן גם להציג בפני הספק דוגמאות שהבאת עימך לתמחור. בפגישה מומלץ אף לתת הוראות בנוגע לכל שינוי המתבקש במוצר המדובר, באם זה, שינוי גודל, צבע, שינוי בעיצוב… הסבר פנים מול פנים עם הספק תמיד עדיף על מתן הסברים בהתכתבות.
 
אם יש צורך, כדאי לבקש מן הספק לשלוח דוגמאות בהתאם למוצרים שנידונו בפגישה על מנת להעריך את טיבם טרום סגירת ההזמנה.
 
כדאי לדון גם בכמויות ההזמנות העתידיות ובמחירי המטרה שברצונך לקבל ואף בנוגע לתנאי התשלום המקובלים עליך ועל הספק.
 
עם החזרה מהתערוכה
 
לאחר החזרה, מומלץ לשלוח לספקים עימם נפגשת ועימם ברצונך לעבוד תזכורת בנוגע לפגישתכם ובנוגע לסיכומים שנידונו בפגישה כולל מחירים, הזמנת דוגמאות, קבלת מחירים…
מאחר והספק נפגש עם לקוחות רבים ובשובו הוא מוצף בבקשות מוטב לא להמתין עם התזכורת ולא להתבייש “לנדנד” על מנת לקבל תשובות מהירות ולהתקדם ביעילות לכיוון השלמת העסקה.
 
עד כאן, סקירה קצרה בנוגע לתערוכות בסין, כללי ההתנהגות בתוספת כמה טיפים מועילים.

בין לקוחותינו